مرجع اصلی سئو در مشهد مرجع اصلی سئو در مشهد .

مرجع اصلی سئو در مشهد

دامین آتوریتی (Domain Authority)

دامین آتوریتی یا این که اقتدار دامنه که به اختصار DA هم نامیده می گردد، امتیازی برای سایت هاست که به وسیله وبسایت MOZ به هر وبسایت داده میگردد و ابزاری برای در نظر گرفتن مرتبه هر وبسایت سئو در مشهد در موتورهای کاوش به حساب آورده می شود. این عدد برخلاف پیج رنک گوگل دائما آپ دیت رسانی می‌شود و به خیال و خاطر سختی بیشتر آن مقدار دقیقتری میباشد. دامین آتوریتی امتیازی از 1 تا 100 است و هرچه برای یک تارنما بزرگتر باشد، علامت دهنده اعتبار بیشتر وبسایت میباشد.


Domain Authority یا این که به اختصار DA، مبنی بر محاسبه دامنه های پیوند گردیده به یک تارنما، تعداد تک تک بک پیوند ها، MozRank، MozTrust و دست اندرکاران مرتبط دیگر احتساب میگردد. از این عدد می اقتدار در مقایسه تارنما ها و تعقیب کردن تاریخچه تغییر تحول مرتبه تارنما در یک برهه زمانی استفاده نمود.

شما میتوانید با به کارگیری از پلاگین MozBar در مرورگر کروم، ابزار Open Site Explorer در تارنما Moz و دیگر پلاگین ها و ابزارهایی که در وب وجود دارا هستند، به مشاهده اعتبار هر دامنه بپردازید.

امتیاز دامین آتوریتی به چه شکل احتساب میشود؟
دامین آتوریتی یا این که اعتبار دامنه هر وبسایت مطابق یک فرمول لگاریتمی میباشد که خروجی آن از 1 تا 100 میباشد. کارداران اثر گذار بر عدد خروجی این فرمول، MozRank، MozTrust و دست اندرکاران بسیار دیگری می‌باشند که فعلا ناشناخته اند. خواص لگاریتمی بودن این فرمول موجب می گردد که ارتقاء آن در مقادیر تحت بسیار راحتر باشد. مثلا ارتقا دامین اتوریتی از 10 به 20 بسیار شل خیس از 80 به 90 میباشد.

یک دامین آتوریتی عالی چقدر میباشد؟
در وضعیت کلی وبسایت هایی مانند ویکیپدیا و گوگل که جز وسیع ترین تارنما های عالم می‌باشند، دارنده دامین آتوریتی 100 میباشند. از طرف دیگر، وبسایت هایی که وابسته به دستیابی و شغل های خرد میباشند، هنوز از بک لینکی بهره مند نیستند و در اولِ شغل میباشند، دامین آتوریتی 1 دارا هستند.

به جهت شیوه به حساب آوردن دامین آتوریتی و کارداران اثرگذار بر آن، این ابزار یکی شایسته ترین ابزارهای مقایسه وبسایت ها با یکدیگر میباشد و در هنگام کاوش می قدرت با استعمال از این عدد، سکو تقریبی وب سایت ها را پیش گویی کرد. ادله برتری این ابزار امکان مقایسه ای آن میباشد و خروجی آن تنها لغت ها توصیفی عالی یا این که بد وجود ندارد.

مقایسه دامین آتوریتی و پیج آتوریتی
دامین آتوریتی امتیازیست که به تک تک دامنه داده می‌گردد، در حالی که پیج آتوریتی یا این که اعتبار ورقه، امتیازیست که به توان هر برگه از یک وبسایت داده میشود.

کجا خواهیم توانست دامین آتوریتی را مشاهده کنیم؟
دامین آتوریتی در بخش اعظمی از ابزارها و پلتفرم های آنلاین جان دار در اینترنت، گزینه به کار گیری و اکران قرار می‌گیرد. در سیستم Moz شما می توانیدبا به کارگیری از برگه Open Site Explorer، پلاگین مجانی MozBar کروم، و در برگه Keyword Explorer مشاهده نمائید.

تعریف‌و‌تمجید فنی دامین آتوریتی یا این که اعتبار دامنه
دامین آتوریتی بر پایه ی داده های گردآوری و ایندکس گردیده Mozscape که ربات پایشگر Moz میباشد احتساب می شود. به علاوه پارامترهای تعداد لینک و پیوند ها، MozRank، MozTrust و به طور تقریب 40 پارامتر دیگر در به حساب آوردن آن دخیلند. در احتساب دامین اتوریتی از یک سبک هوش تصنعی به کار گیری می‌گردد تا شایسته ترین الگوریتمی که داده های Mozscape را به جایگاه وبسایت ها در حاصل کاوش ربط می‌دهد را بیابد.

در حالی که MozRank ترازو محبوبیت لینک و پیوند ها و تعداد پیوند ها, تعداد دامنه هایی که به تارنما شما لینک و پیوند داده اند را ذکر می نماید، دامین آتوریتی و پیج آتوریتی، معیار قابلیت و امکان به چنگ آوردن سکو بوسیله وبسایت شما‌را علامت میدهند.

ازآنجاکه دامین آتوریتی بر طبق یک سبک هوش تصنعی و مصنوعی احتساب میشود، در اکثر وقت ها مواقع و با نشر یک ورژن تازه از Mozscape، امتیاز تارنما ها معمولا مبتلا نوسان میشود. به همین استدلال در ذهن داشته باشید که از دامین آتوریتی در مقایسه نسبی تارنما ها با یکدیگر به کار گیری فرمایید، و این عدد نمی تواند بیان کنده مقدار مطلق عملکرد های شما در seo سایتتان باشد. به عبارت دیگر انتظار نداشته باشید که با افزایش بهینه سازی تارنما، این عدد نیز همواره ارتقاء یابد.

چه گونه بر روی دامین آتوریتی اثر بگذاریم؟
اثر گذاشتن بر روی دامین آتوریتی و به طور بدون واسطه شغل سختیست. این عدد نتیجه ها گردیده از اثر متغیر های دیگری مانند MozRank، MozTrust، تعداد پیوند ها و بقیه دست اندرکاران میباشد. این عدد می‌تواند که تقریب زننده ترازو رقابت وبسایت شما در نتیجه ها جستجوی گوگل باشد. از آنجا گوگل فاکتورهای متعددی را در لحاظ میگیرد، در صورتی‌که استانداردی بخواهد آن را به حساب آوردن نماید، بایستی کارداران بسیار متعددی را در الگوریتم خویش وارد نماید.

شایسته ترین راهکار برای اثر گذاشتن بر روی دامین آتوریتی، ارتقاء seo وبسایت میباشد. مخصوصا به بک پیوند های خویش بایستی بسیار التفات دهید که‌این پارامتر بر روی Mozrank و Moztrust نیز بسیار تاثیرگذار میباشد.

چرا دامین آتوریتی وب سایت دائما در حالا تغییر‌و تحول میباشد؟
زیرا دامین آتوریتی و پیج آتوریتی، برایند گروه ای از عامل ها میباشد، جستن انگیزه ظریف هر تغییر‌و تحول بسیار طاقت فرسا است. در حالتی که امتیاز تارنما شما با ارتقا یا این که کاهش رو به رو شد، یک کدام از عامل ها پایین احتمالا در‌این قضیه دخیل میباشد:

بک پیوند های وبسایت شما به تازگی بسیار بیشتر گردیده، ولی هنوز به وسیله ربات های پایش Mozscape مشاهده نشده اند. ممکن میباشد در انتظار چند آپ تو دیت برای Mozscape باشید تا بک لینک و پیوند های خویش را ملاحظه کنید.
تارنما های با آتوریتی بالا، ارتقا لینک و پیوند های متعددی داشته باشند و این موضوع با اعتنا به نسبی بودن دامین اتوریتی بر روی دامین آتوریتی شما نیز اثر گذارده باشد.
از تارنما هایی بک پیوند اخذ کرده باشید که ارتباطی با جایگاه بندی گوگل ندارند.
بعداز پایش ربات های Mozscape، تعداد بک لینک و پیوند های شما ارتقاء یا این که کاهش داشته باشد.
دامین اتوریتی تارنما شما در بخش تحت یک تقریب قرار گرفته و به همین برهان در پروسه رندسازی عدد، یک واحد از آن کاهش یافته باشد.
کلید اساسی در ادراک مضمون‌ نوسانات دامین آتوریتی و پیج آتوریتی اینست که‌این متغییر ها در یک صورت اثبات نیستند. کارداران مثبت و منفی متعددی بر روی آن‌ها اثر می‌گذارند. به همین انگیزه حتی در صورتیکه seo وبسایت افزایش یابد، دلیلی بر ارتقاء آتوریتی وبسایت وجود ندارد. آتوریتی یک وبسایت همواره بیان کنده بهبود seo وب سایت وجود ندارد. به نمونه تحت دقت فرمایید.

در‌حالتی که سنگاپور شایسته ترین هوای جهان را داشته و ترازو آلاینده های آن در دو سال متواتر همواره با کاهش رو به رو بوده باشد، آیا تضمینی برای اینکه این سرزمین همچنال پس از دو سال در جایگاه نخستین باشد، وجود داراست؟ این احتمال وجود دارااست که کشورهای آن‌گاه نیز به صورت قابل توجهی درین دو سال ترازو آلاینده های خویش را کاهش داده و به درجه های بالا رسیده و سنگاپور را حتی به جایگاه دهم هم رسانده باشند. به خیال و خاطر اینکه کارداران دیگری نیز بر این سکو بندی موثرند، جایگاه سنگاپور، با اینکه در جهت مثبت جنبش کرده، ولی کم شده میباشد.

دامین اتوریتی و پیج آتوریتی نیز مانند همین نمونه میباشند. با اینکه ممکن میباشد تعداد پیوند ها و چگونگی آنان برای یک تارنما در یک مقطع ارتقاء پیدا کرده‌باشد، البته عملکرد رقبا بیشتر از شما بوده و دامین آتوریتی شما تغییر‌و تحول نکند و حتی کاهش نیز یابد. این شرایط، ناشی از طبیعت سیستم های نسبیست. مجددا تذکر میکنیم که مقدار آتوریتی، یک مقیاس نسبیست و به طور مطلق احتساب نمیشود.


برچسب: سئو در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ شهریور ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۵۸:۲۹ توسط:حجت عسکری موضوع: نظرات (0)