مرجع اصلی سئو در مشهد مرجع اصلی سئو در مشهد .

مرجع اصلی سئو در مشهد

بودجه خزش (Crawl Budget) چیست؟

تعریف و تمجید ظریف میزان دارایی خزش عبارت میباشد از تعداد صفحه های وبسایت شما که گوگل در یک دوران معلوم خزش و ایندکس می‌نماید. در توضیح این تعریف‌و‌تمجید مورد نیاز میباشد بدانید سئو در مشهد هرچقدر هم که گوگل تعالی‌خیس و توانا‌خیس گردد، بازهم منابع آن برای خزش صفحه ها وب سایت‌ها محصور میباشد. هر روز خیر ‌صرفا هزاران برگه به صفحه ها مو جود در اینترنت اضافه می شود بلکه هزاران وب سایت تازه هم متولد می شوند که هریک روزمره یک‌سری ورقه به اینترنت اضافه می‌نمایند.

در‌این موقعیت گوگل هم کارایی دارااست تا مکان ممکن صفحه های بیشتری را ایندکس نماید ولی حقیقتا قدرت تفحص به کلیه آنان را ندارد. به همین عامل مبادرت به حق تقدم‌بندی تارنما‌ها کرده و به هرمورد یک میزان دارایی خزش تخصیص میدهد. در واقع با این میزان دارایی خزش معین میگردد که هر روز تعدادی کاغذ از یک تارنما به وسیله ربات‌های گوگل خزش میگردند.

 التفات میزان دارایی خزش Crawl Budget در بهینه سازی
محور عمل‌های سئوی وبسایت بر یک چیز پایدار میباشد و آن هم ایندکس ‌شدن صفحه ها در گوگل میباشد. چنانچه صفحه های تارنما شما به هر دلیلی بوسیله گوگل ایندکس نشوند، کار‌های سئوی شما بی‌سود بوده و به هیچ عنوان قابلیت و امکان حضور در حاصل جستجوی گوگل را نخواهید داشت. ازاین‌رو میزان دارایی خزش وبسایت التفات پیدا می‌نماید، چون تعداد صفحاتی را که قرار میباشد در یک زمان مشخص و معلوم خزش شوند، معین می‌نماید. در صورتیکه وبسایت شما بسته به مقیاسی که داراست، نتواند میزان دارایی خزش مایحتاج خویش را بدست آورد، ممکن میباشد اکثری از صفحه ها آن در برهه زمانی مجال موردنظر شما ایندکس نشوند.

اما قرار وجود ندارد همگی تارنما‌ها بابت دارایی خزش خویش نگرانی داشته باشند، چراکه خویش گوگل به ‌نیکی قابلیت و امکان تشخیص صفحه های تازه و ایندکس آنها‌را دارااست ولی در مورد ها تحت می بایست مراقب میزان دارایی خزش وب سایت خویش باشید:

وب سایت بسیار بزرگی دارید: در صورتی سایتی گران قدر مثل وبسایت‌های فروشگاهی با بیش تر از 10 هزار کاغذ دارید، ممکن میباشد گوگل در یافت کردن تمامی صفحه ها شما اختلال پیدا نماید.
بخش جدیدی به وب سایت اضافه کرده‌اید: درصورتی که اخیرا نصیب جدیدی به تارنما اضافه کرده‌اید که هزاران کاغذ را در برمی‌گیرد، ممکن میباشد دارایی خزش فعلی شما برای ایندکس ‌کردن کلیه آنها کافی نباشد.
ریدایرکت متعددی روی تارنما اعمال داده‌اید: ریدایرکت‌های زیاد روی صفحه های تارنما، قادر است میزان دارایی خزش وب سایت شمارا هدر بدهد.
لحاظ گوگل در زمینه ی دارایی خزش
خویش گوگل هم تاکید متعددی دارااست که مدیران تارنما‌ها یا این که سئوکارها نباید نگران دارایی خزش وب سایت خویش باشند. چراکه این قضیه خیلی در مشت آنان وجود ندارد. به‌هرحال هر فردی دوست دارااست، صفحه ها سایتش صحیح به عبارتی روزی که منتشر میگردند، خزش گردیده و در ایندکس گوگل قرار گیرند. البته این روندی میباشد که به وسیله گوگل مدیر میگردد و معمولا هم وبسایت‌های خیر‌چندان تبارک مشکلی با دارایی خزش خویش ندارند. به خصوص در صورتی وب سایت شما صفحاتی در‌حد چندهزار کاغذ (تحت 10 هزار برگه) داراست، ابدا نیازی به تمرکز روی میزان دارایی خزش وب سایت ندارید. ولی برای تارنما‌های گران قدر مواقعی مثل حق تقدم‌بندی صفحاتی که میخواهید خزش شوند، اینکه هر یک چه هنگامی خزش شوند و معیار منابعی که سرور وبسایت شما می تواند به خزش تخصیص دهد، عنایت متعددی پیدا می‌نمایند.

انتخاب دارایی موردنیاز هر تارنما
دو شاخص کلی برای انتخاب دارایی خزش هر وب سایت به وسیله گوگل معرفی گردیده که پیرو آنها‌را نظارت می کنیم:

حد سرعت خزش یا این که Crawl rate limit

ربات‌های گوگل به طور یک شهروند وظیفه‌شناس در فضای اینترنت پیاده سازی گردیده‌اند. حق تقدم اولیه آن‌ها خزش در صفحه ها وبسایت‌ها میباشد ولی به طور همزمان مراقب این می باشند که هنگام خزش در وبسایت‌ها، تجربیات کاربری آن‌ها را پایین اثر قرار ندهند. ازاین‌رو گوگل شاخصی را به ‌تیتر «حد سرعت خزش» گزینش کرده که بیشترین سرعت حصول صفحه های را برای هر وبسایت معین می‌نماید. این شاخص در واقع تعداد پیوندها همزمانی را که ربات گوگل با تارنما شما برای خزش صفحه ها برقرار می‌نماید، آرم میدهد و مقدار آن متعلق به دو برهان میباشد:

سالم خزش: در حالتی که وبسایت شما به درخواست‌های ربات گوگل سریع جواب دهد، سرعت خزش آن بالا می‌رود. این به این معنی میباشد که ربات گوگل می تواند پیوندها بیشتری با تارنما شما بسازد و در یک محدوده وقتی معلوم، صفحه های بیشتری را خزش نماید. برعکس آن در‌صورتی‌که وبسایت شما جواب‌هایی نماید یا این که یار و همدم با اشتباه به ربات گوگل بدهد، سرعت خزش ذیل می آید.
تهیه و تنظیم محدودیت در سرچ کنسول: بعضا مدیران وب سایت‌ها از روش سرچ کنسول گوگل مبادرت به برقراری محدودیت در تعداد صفحه های خزش ‌گردیده می‌نمایند. این محدودیت قادر است سرعت خزش را کاهش دهد.
تقاضای خزش یا این که Crawl demand

یکی عواملی که سبب ارتقا دارایی خزش وب سایت شما می گردد، درخواست خزش میباشد. در‌صورتی‌که درخواستی برای خزش از طرف وبسایت شما ساخت نشود، شغل ربات‌های گوگل در آن نادر میگردد. دست اندرکاران تحت بر ارتقاء تقاضای خزش اثر دارا‌هستند:

آوازه صفحه ها: صفحه ها اینترنتی که در فضای اینترنت دوستداشتنی‌خیس و مشهورتر می‌باشند، اکثر زمان ها به وسیله ربات‌های گوگل بیشتر خزش میشوند تا محتوای آنان در ایندکس بروز نگه داشته گردد.
کهنه‌‌ شدن صفحه های: گوگل ترجیح میدهد صفحاتی را که کهنه گردیده‌اند، در ایندکس خویش نگه ندارد، به همین ادله صفحاتی که کمتر به‌روزرسانی می گردند، نادر‌معدود شانس خویش را برای خزش از دست میدهند.
طریق‌های بهبود و ارتقا دارایی خزش وب سایت
در صورتیکه وبسایت فروشگاهی با تعداد صفحه ها متعددی دارید، قطعا نگران میزان دارایی خزش وب سایت خویش می‌باشید. درین نصیب به معرفی منش‌هایی برای ارتقاء این دارایی می پردازیم:

بهبود سرعت وب سایت

ارتقاء سرعت بارگیری صفحه ها خیر ‌فقط تجربیات کاربری وب سایت را ارتقاء میدهد، بلکه میزان دارایی خزش آن را هم بالا میبرد. در واقع سرعت زیر صفحه ها تارنما سبب هدر رفتن وقتی میگردد که ربات گوگل به تارنما شما تخصیص داده میباشد. به این ‌ترتیب صفحاتی کمتری را قادر است خزش نماید.


برچسب: سئو در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۵۷:۰۴ توسط:حجت عسکری موضوع: نظرات (0)