مرجع اصلی سئو در مشهد مرجع اصلی سئو در مشهد .

مرجع اصلی سئو در مشهد

PBN چیست؟

یک کدام از مهم ترین و تاثیرگذارترین فاکتورها در مرتبه‌بندی حاصل گوگل تعداد و چگونگی لینک و پیوند‌های ورودی به تارنما میباشد اما همین برهان به صورت به طور همزمان مهم ترین برهان از دست رفتن مقام و جریمه وبسایت به وسیله گوگل میباشد! سئو در مشهد در واقع این چاقو دو حاشیه مهم ترین ابزار ما در رقابت‌های مشقت بار و غامض میباشد که درصورتی که به صدق از آن استعمال نکنیم ممکن میباشد بر پیکر تارنما و بیزنس خودمان فرود آید.

PBN مخفف عبارت Private Blog Network میباشد که بعد ها با تیتر Private Backlink Network نیز شناخته شد. در شرایطی‌که به معنی همین عبارت نگاه کنیم در یک تعریف و تمجید معمولی می‌اقتدار اظهار کرد؛

PBN تیم‌ای از بلاگ‌ها و وب سایت‌هایی میباشد که با مقصود تقویت وب سایت اساسی و پیوند سازی ساخت و ساز گردیده‌اند.
پیش از این‌که به رسیدگی ظریف تاثیرات مثبت یا این که منفی این طریق بپردازیم اذن دهید پاره ای با فلسفه وجودی و مسیر صورت‌گیری PBN آشنا شویم.

مضمون‌ PBN از چه هنگامی در seo مطرح شد؟
می‌قدرت ذکر کرد PBN نوع خاصی از Link Farm یا این که به عبارتی مزرعه لینک و پیوند میباشد. مزرعه لینک و پیوند از سال 1999، آری سالها پیش، در seo مطرح شد و غرض آن ایجاد کرد دسته‌ای گسترده از وب سایت‌هایی بود که با هم مرتبط بوده و به یک وب سایت خاص پیوند‌دهی می‌کردند.


در آن فرصت الگوریتم‌های گوگل به اندازه امروز هوشمند نبوده و برای مرتبه‌بندی تارنما‌ها تعلق متعددی به لینک و پیوند داشتند. این تعلق به حدی زیاد بود که خویش گوگل به طور رسمی فاکتوری به اسم Page Rank را برای تارنما‌ها به حساب آوردن و اعلام می کرد. پیج رنک مستقیما براساس تعداد و چگونگی پیوند‎‌های ورودی گزینش میشد.

با این فلسفه تارنما‌های اکثری تولید شد که با نحوه‌های مختلفی برای شما پیوند سازی و برای خودشان درآمدزایی می‌کردند. شیوه‌هایی مانند تصویب در تارنما‌های دایرکتوری، تبادل پیوند دوطرفه و تبادل پیوند سه طرفه صورت گرفت و تخت گاز به یکی تکنیک‌های اساسی و تاثیرگذار در بهینه سازی تبدیل شد. بیشتر این نحوه‌ها را در نوشته‌ی علمی‌ای با تیتر تکنیک‌های seo کلاه سیاه در لینک و پیوند‌سازی رسیدگی و معرفی کرده‌ایم.

همگی چیز عالی پیش میرفت تا این‌که تعداد وبمسترها و وبسایت‌هایی که از این طرز به کارگیری می‌کردند بسیار زیاد گردیده و مزرعه‌ها پر از لینک و پیوند‌هایی با موضوعات متفرق و نامرتبط شدند. الگوریتم‌های گوگل بسط کردند و ارزشی که برای این دست از وب سایت‌ها در لحاظ می‌گرفتند کمتر از قبلی بود. در‌این برهه که به طور همزمان با ورود خدمت‌های متنوع ایجاد کرد بلاگ بود عملا کشف کردن یک مزرعه خلوت و گرانبها فعالیت دشواری بود.

PBN یک مزرعه فردی پیوند میباشد
ایده PBN از اینجا شروع شد که وبمسترها به‌دنبال فعال‌سازی مزرعه‌های فردی پیوند افتادند چون کشف کردن یک مزرعه خالی و مرتبط فعالیت دشواری گردیده بود. در گام‌های اولیه فعال‌سازی وب لاگ‌های تخصصی در خدمت‌های مجانی چاره تاثیرگذاری بود چون این تارنما‌ها عموما Page Rank بسیار بالایی داشتند، آیتم‌های متعددی در دسترس بود و ولی هزینه تشکیل داد یک مزرعه بسیار ذیل بود.


این نحوه نیز با‌گاز کلیه‌گیر شد و فیض آن کاهش بها وب لاگ‌ها از دید گوگل و پایین آمدن اثر این سبک از PBN بود. این توشه هم ولی ذهن‌های ایده پرداز و مدام فعال در seo بی کار نبوده و رویکرد جدیدی برای تشکیل داد PBN پیدا کردند که معنی آن را به Private Backlink Network بسط بخشید.

دامنه‌ها جایگزین بلاگ‌ها شدند
با دقت به معدود قیمت شدن وب لاگ‌ها، بها تحت دامنه و وجود خدمت‌های هاست بدون‌پول یا این که اشتراکی راه‌اندازی یک وبسایت تازه با موضوعی تخصصی فعالیت دشواری عدم وجود و اما دامنه‌های اکثری بودند که به جهت عدم توفیق یا این که تغییر و تحول پروسه کاری خویش آزاد می‌شدند. دامنه‌هایی که بعضی از آن ها حتی Page Rank بالایی نیز داشتند.

در کل سال جاری‌ها گوگل همت میکرد تا با بهبود الگوریتم‌های خویش و معرفی الگوریتم‌های تازه مثل الگوریتم پنگوئن (در سال 2012) با PBN و Link Farm تقابل نماید. اما ابداع وبمسترها مدام یک گام جلوتر از بهبود الگوریتم‌ها بود تا این‌که در سال 2014 خون گوگل به جوش آمد و با پژوهش دستی و موشکافانه متخصصین خویش پیرو کانال‌های گسترده PBN و از فعالیت پرت کردن آنها به‌زمین‌خورد.

از این تاریخ به سپس ریسک به کارگیری از PBN به شدت ارتقاء یافت و وبسایت‌های اکثری با جریمه و افت شدید جایگاه مواجه شدند، ولی این واقعه موجب حذف یا این که ترک PBN نشد بلکه ایده‌ها و طریق‌های جدیدی برای بیرون ماندن از رادار الگوریتم‌ها و متخصصین گوگل اختراع شد.

سود این نزاع‌ی مداوم کاهش اثر لینک و پیوند‌سازی‌هایی از این دست و ارتقاء هزینه‌های ایجاد کرد PBN بود که در نصیب‌های آینده همین نوشته‌علمی استدلال ارتقا ارزش آن را توضیح خوا هیم بخشید.


برچسب: سئو در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۱۲:۰۰ توسط:حجت عسکری موضوع: نظرات (0)