كنيباليزيشن (Cannibalization) چيست؟
ملاحظه كنيد، اينجانب يكسري سال ميباشد كه در زمان را برگزار ميكنم و اكنون در اولِ هر عصر، در حدود 10/15 نفر در صف كمپاني مي باشند. ولي حال چنانچه اينجانب بيايم اولِ عصر تازه، يك عصر سئو در مشهد فراگيري seo ديگر را هم به بازار معرفي كنم چه ميگردد؟ خب احتمالا كمپاني كنندگاني كه قصد كمپاني در مگاسئو را داشتند، دربين خريد اين زمان نو و عصر پيشين يه خرده دو به ترديد ميگردند!
به اينگونه چيزي در دنياي بازاريابي كينباليزيشن يا اين كه Cannibalization ميگويند! اما كه دعوا ما اينجا كنيباليزيشن در بهينه سازي ميباشد البته بگذاريد نمونه را با همين مورد جلو ببرم.
در نمونه بالا، عصر آموزشي نو اينجانب عوض اين كه وارد بازار گرديده و سهمم را از بازار يادگرفتن بيشتر نمايد، در اكنون ميل كردن مشتريان عصر گذشته ميباشد. به نوعي ميتوان اظهاركرد اين شغل سودي براي اينجانب ندارد كه هيچ، سبب زيان كردنم هم ميگردد.
حال با اين پيش مورد فرضي، عالي خواهيم توانست كنيباليزيشن در seo را خاطر بگيريم. با اينجانب هم پا باشيد تا همگي نكات و تكنيك ها در زمينه ي آن را به شما يادگرفتن بدهم:
كنيباليزيشن چيست؟ (cannibalization چيست)
كنيباليزيشن در بهينه سازي، به قوانيني گفته ميشود كه 2 يا اين كه يك سري برگه از وبسايت مان، با يك واژه و كلمه كليدي تشكيل شده باشند. به عنوان مثال اينجانب يك نوشتهعلمي با واژه كليدي “بهينه سازي محتوا” نوشته ام و اين نوشتهي علمي به ورقه 1 نخستين گوگل هم رسيده. درحال حاضر درحالتي كه مجدد يك نوشتهي علمي يا اين كه هر نوع ورقه ديگر در سايتم بسازم كه واژه كليدي اساسي اش به عبارتي seo محتوا باشد، چه اتفاقي مي افتد؟
موقعيت مثل نمونهِ اوليه نوشته ي علمي مي شود: فرآورده دوم به مكان ارتقاء سهم اينجانب از بازار، رده فعلي ام را متزلزل ميكند. در واقع درصورتي كه هر نوشتهيعلمي مي بايست در وب سايت روي يك كلمه و واژه غيروابسته بهينه سازي گرديده و بازديدم را ارتقا بدهد، در موقعيت كنيباليزيشن، مقام كاغذ قبل را هم به خطر انداخته و بازديد از آن را كاهش ميدهيد. چرا؟
زيرا گوگل به شدت با اين مورد ايراد داراست و ترجيح مي دهد به مكان seo كردن هر 2 ورقه از تارنما يا اين كه بهينه سازي كردن يكي آن ها، در شرايط كنيباليزيشن جايگاه جفتشان را كاهش بدهد.
هنوز دقيقا نميدانم كنيبال چيست!
بگذاريد يك نمونه بزنم، يك پرسش و نادرست رايج را پاسخ بدهم تا بهاين شكل خوب متوجه منظورم از كنيباليزيشن در وب سايت بشويد: واژه و كلمه كوچينگ سازماني را كه در گوگل كاوش كنيم، مي بينيم تارنما icoachtraining.com با 2 نوشتهي علمي در كاغذ اوليه ميباشد:
در اينگونه قوانيني شايد بپرسيد كه آيا اين كنيباليزيشن ميباشد؟ و چنانچه پاسخ مثبت ميباشد چرا بايستي يك وبسايت با كنيباليزيشن كردن به مكان كاهش توان بهينه سازي، با 2 ورقه بهينه سازي گرديده و بازديد بيشتري جذب نمايد؟
خب راستش را بخواهيد اين كنيباليزيشن (يا اين كه هم نوع خواري) وجود ندارد! چرا؟ تحت عنوان هاي هر دو ورقه نگاه فرماييد. با يك نگاه زود گذر ميتوان متوجه شد كه: كلمه و واژه كليدي شيت نخستين كاربرد كوچينگ سازماني و واژه و كلمه كليدي شيت دوم مزاياي كوچينگ سازماني ميباشد!
بدين ترتيب اين دو برگه واژه و كلمه كليدي يكساني ندارند. البته در صورتيكه واژه هر دو كوچينگ سازماني بود، اين با اسم كنيباليزيشن شناخته مي شد.
احتمالا هنوز بپرسيد چرا روي واژه كوچينگ سازماني، هر دو اين صفحه هاي بهينه سازي گرديده اند اما بگذاريد آن را در انتهاي نوشته ي علمي پاسخ بدهم. الان مورد اصلي تري وجود دارااست كه مي بايست در موردش كلام كنم:
برچسب: سئو در مشهد،
ادامه مطلب